lördag 7 januari 2012

Sömn, trivsel och mirakel

När vi slutade kursen igår satte jag mig i bilen och startade resan hem. Jag  kom hem, umgicks lite med en av mina sambos och en katt, gick och lade mig och hann inte ens blinka innan jag somnade. Helt slut! Vaknade klockan sju och satte på en morgonmeditation, men somnade bara igen till den och vaknade tio över nio helt avslappnad och utvilad. Det var otroligt skönt. Det kändes bra att komma hem. Det finns så mycket här som jag uppskattar. Lugnet, skogen, de vackra fruktträden. Mina fina sambos som är så lugna och kloka. Det faktum att det finns någon där som välkomnar mig när jag kommer hem och uppskattar att jag är tillbaka. Eldstaden, katterna, hästarna. Och idag kanske vi får en ny häst!

Idag kommer min guddotter och hälsar på mig tillsammans med sin mamma. Innan dess ska jag jobba ett par timmar i huset med en elektriker. Det ska bli väldigt kul, jag ser fram emot båda delar!

Ikväll ska jag sriva om min plan med huset, och mera om denna otroliga kurs. Känns som en Course In Miracles. Jag fattar inte att det som hände hände. Jag behöver smälta, bearbeta, läsa och öva. Jag behöver fatta att det finns en dimension av livet som jag totalt har missat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar