måndag 2 januari 2012

Rekaxing into beeing- en investering i mig själv

Jag har lämnat Uppsala för en utbildning som jag ville gå redan förra året vid samma tidpunkt. Men då gick det inte eftersom vi var på Fillipinerna då årets enda kurstillfälle var. Om vi hade dragit iväg på den här utbildningen istället hade kanske livet sett annorlunda ut. Kanske inte. NU är ett alldeles ypperligt tillfälle för mig att ge det här till mig i present.

De närmsta fyra dagarna ska jag öva på att lyssna både på mig själv och andra på ett nytt sätt. Jag ska försöka avlära mig gamla beteenden och gå in för att leva det liv som jag känner att jag vill. Att tillåta dåliga känslor att få finnas, att acceptera livet så som det är men att inte stämpla det som dåligt. Utan som möjligheter.

Jag har hela tiden sen förra året känt att den här tekniken med att ställa frågor som leder in till hjärtat, berör mig starkt. Jag vill lära mig ett nytt, kraftfullt sätt att kommunicera på, i närvaro och i mina känslor. Det kommer att bli skitläskigt men jag kommer att klara det bit för bit!

Gör det du älskar.
Älska det du gör.
Vad älskar du att göra i ditt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar