måndag 9 januari 2012

Inre kvalitéer

Idag ska jag fundera över ett par inre kvalitéer. Grundläggande mänskliga behov,  som alltid finns inuti men som jag inte alltid har tillgång till på ett medvetet plan. De är på nåt sätt som ett hav, de finns alltid där men kan ligga otillgängliga, dolda under ytan. Jag har helt kunnat glömma bort att tänka på dem. Hemskt.

Kvalitéer som jag kan definiera för att kunna se vad jag har, och inte bara ha ångest över det som jag inte har. Att definiera för att nå klarhet, en större klarhet om mig själv, om allt som rör sig inne i kroppen.
Det är inte helt lätt:

Tillit
Kontakt, samhörighet,
att kunna tillföra något
Glädje
Oskuldsfullhet
passion, kreativitet
styrka
medkänsla, förståelse
mod
Frid
kärlek
sorg


 Jag väljer tillit och glädje att fundera kring idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar