söndag 1 januari 2012



Jag vill känna lungorna explodera
blodet brusa genom min kropp
jag vill känna livet vibrera 
i varje del av mig
jag vill se skönhet i människor och landskap
jag vill färdas, förföras av nya möjligheter
känna luften brinna
Jag vill skapa, uttrycka mig i gemenskap med andra

Jag vill leva i tillit
i kärlek, medkänsla och förståelse för andras och egna behov
Jag vill vara så trygg i världen
att jag kan möta andra människors rädslor
och kanske bidra till att släcka ut dem
med att bara vara den jag är.

Jag vill se på varje stund som meningsfull
oavsett om jag bara ligger utslängd på en soffa som nu
när snön störtar ner snett till höger framför mina ögon
eller om jag springer genom stormen i full fart.
Världen är så vacker
den helar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar