fredag 6 januari 2012

Essensen under personligheten

Efter drygt tre dagars intensiv träning på att känna efter och öppna upp kropp och själ börjar jag fatta vad det innebär att vara nöjd med att vara missnöjd. Jag kan efara att när jag ger acceptansen till mig själv så släpper obehag, spänningar och ångest. Att tillåta mig själv att känna att det är ok att jag är missnöjd med att livet inte blev som jag hade trott och hoppats på.

Att vara här och nu innebär inte att skita i allt som varit och vara ansvarslös och skita i allt som varit innan. Det innebär - för mig i alla fall - att ge mig möjlighet att kunna leva mina intentioner mot vad som är bra för mig i varje stund.

Till detta kommer för mig själva processen med att definiera mina mål och värderingar så att jag vet vad jag har att jobba mot, och det är vad jag tänker ägna det här året till.  De här dagarna ger mig en bra start. Jag har spelat musik och berört människor till tårar. Jag har kunnat leva mig in i gestaltande till hundra procent. Jag vet att det är en väg till ren lycka för mig. En känsla av menisfullhet, närvaro och gestaltning av känslor och energi.

Det är min väg. Kreativiteten, gestaltningen.
Det har hänt så oerhört mycket de här dagarna. Jag har inte hunnit summera och smälta.
Igår fick jag en astrologiläsning från en isländsk tjej i Thailand uppläst för mig via skype.

Det var en ganska otrolig upplevelse, och jag ska få ljudfilen skickad till mig.
Jag kommer att skriva mer om detta när kursen är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar