torsdag 31 maj 2012

Vem fan är man

Det borde ju vara jag, som vet.
Men den egna definitionen av fröken H.N har trasslat in sig i andras. På detaljnivå. När jag tänker på det blir jag riktigt förbannad. Dags nu att definiera vem jag är, Jonna Helena Elisabeth Nygren, sista maj 2012.

Hädanefter kommer jag inte att lyssna på människor
som anser att de vet bättre än jag själv angående:
vad jag känner
hur jag mår
om jag är i kontakt med mig själv
vad jag klarar av
varför jag säger det jag säger
varför jag kör just den motorcykeln jag kör
varför jag agerar som jag gör
varför jag inte gör det jag inte gör.


Jag är icke perfekt. Jag är helt enkelt exakt där jag är med mig själv just nu, i den här fasen av mitt liv och min personliga utveckling. Varken mer eller mindre. Ingen annanstans.
Om jag gör saker undermedvetet, så kommer jag att fortsätta att göra saker omedvetet, tills jag kommit tillrätta med de blinda fläckarna hos mig själv. Att försöka säga att jag egentligen är något som jag själv inte har sett och vet om än, är att be ett barn som inte lärt sig gå att springa ett maraton :-)

Och tills dess: Det du ser är det du får.
Är du inte nöjd med det pussel som den här praktfulla kvinnan kan erbjuda, får du hitta nån annan att leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar