tisdag 15 maj 2012

Nåt slags frid

Jag försöker ha tidiga vanor och gå upp samtidigt som min sambo Anne Lie, vilket betyder kvart i sex... det är skönt, för när man åker hemifrån klockan sju, blir dagen verkligen lång. De första timmarna går långsamt, och luften är så skön att andas. Solen och sommaren kom en stund idag, och jag har varit ensam med mig själv och vårstädat i trädgården. Skönt efter så lång tid i den kollektiva världen - först alla institutionshem och sen internatkurs, sen föreläsning, vänner, sambon... och idag, helt folkfritt. Behöver sådana dagar för att själen ska komma ikapp. Hämtade byggställningen i full storm på eftermiddagen, det blåste verkligen så jag höll på att ramla! Hur sätter man upp en byggställning när man är ensam?


I morgon ska jag jobba i Stockholm. Filmen smyger långsamt tillbaka in i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar