lördag 5 maj 2012

Kvinnor i diverse stugor

När jag surfar min dagliga dos idag, ping-pongas jag mellan länkar som leder mig in i olika stugor runt om i landet. Jag kastas in i rum där kvinnor sitter och livsprocessar så att taken lyfter sig. De skriver lappar och klistrar upp på köksväggar, de lär sig spela trummor, de gråter och har ångest, de har kasst med stålar, de skiter i det, de möter varandra i cyberrymden. Jag är en av dem. Det är bisarrt, men vackert.

Jag är en av dem, med undantaget att jag i den här norska stugan just nu tjänar otäckt mycket pengar på kort tid. Men dom ska min galna rörmokare ha. Och min affärsmässiga kursledare i zen coaching. Och min elektriker. Och min snickarpolare Kjelle.  Och säkert nån mer som jag har glömt!

Om man ska utbilda sig nån gång och inte bara gå i livets taggiga skola, borde man bli Röris. För satan vad flummiga de är. Av alla mina hantverkare är Röris helt klart värst. Ja, det vill säga, om man undantar Henke, snickaren som skulle jobba med mig och sätta upp nybygget från start. Han kom första helgen med ritningar och allt, sågade frenetiskt tio timmar om dan, och sen försvann han. Han har inte fått betalt, för jag får inte tag på honom. Om någon känner igen mannen på bilden så kontakta gärna mig o ge mig ett telefonnummer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar