fredag 4 maj 2012

Det rör sig i själen

Jag sitter i en stuga mitt ute i skogen uppe i norska berg. Det känns rätt, jag får massor av tid att tänka och känna efter. Det kommer mängder av tankar, ungefär som att de legat på hög i ett hörn inne i min hjärna väldigt länge. Det kommer också lust, lust att engagera mig i samhälleliga frågor igen, efter att ha tokflippat på renovering och gått en utbildning i byggbranschen under ett år. Jag skulle kunna starta en nytt koncept på träningsläger: bygg dig i form!!! Klättra på tak, bär reglar och isolering, kravla runt i kutterspån, kräla under husgrunder och sopa bort gammalt halvförmultnat virke och benrester. Bygg dig stark i psyket genom att förstå att du pallar mer än du tror, och du klarar mer praktiska saker än du nånsin kunde haft fantasi nog att föreställa dig.

Sen, när alla byggt sig glada kan jag sälja husen och tjäna feta stålar. Bra idé va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar