söndag 30 september 2012

Tillbaka till GÅ

När jag färdades de sista hundra metrarna hem till mitt hönshus, tänkte jag på senaste gången jag åkte på exakt den här vägsnutten. Det var eftermiddag, jag var på väg hem från en närliggande herrgård efter en helg i underbart lugn och stillhet. Natten innan hade jag suttit vid en bassäng, belyst av fullmånen. Det var bara en månad sedan och nu står fullmånen ovanför granarna och iakttar mig.

Så mycket har hänt.
På bara en månad har livet förändrats på många sätt, på många plan.
Jag övar på att inte värdera. Jag är däremot tacksam över att kunna se allt klarare på vad jag vill ha i mitt liv just nu, och över att jag för första gången på länge känner mig fri att påverka nuet som jag vill. Även om jag varit fri innan också, så har jag känt mig bunden av många saker. Måsten. Nu är de borta.

Det är en underbar känsla jag har just nu, njuter av att bara få sitta här i soffan och känna in Hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar