fredag 7 september 2012

Att inget kunna göra åt saken.

Jag är en sjuhelvetes fixare.
Om jag någon gång kommer att gifta mig, kommer det att ske med blixtar och dunder, i en medeltidssaga eller i ett rymdskepp...

Jag är en djupsinning rackare, en sjutusan till snackare, en mästerlig snickare, prickare, jag prickar in, skjuter ner, plockar upp från ingenting och skapar en dubbelsidig fästning.
Ge mig allt du tål och jag skrattar bara högt och vrålar skål, jag drar en långtrål djupt ner i din historia av brokiga, slitiga år, smeker ditt bångstyriga hår, fäller en högoktanig tår, läker och trampar i dina sår, får dig att känna saker som du aldrig känt förut, får dig att tro att din långa resa äntligen är slut, jag triggar dina triggers, exploderar i din hjärna, får dig att sätta mig på pidestal, så jävla hal och beräknande och optimal - eller är det kanske inte alls så????? kanske är jag istället bara det sannaste du mött lika röd och rädd och innerlig som hjärtat i ett nyskjutet kött, igen, tårar på din kind, vi är dubbla korsdrag i en och samma vind, SÅ ge mig mer, rid med mig snabbt och bortåt, älska mig just för allt det där som du är rädd för som du ser i mina ögon när jag ler, kärleken, kärleken till världen och inte bara till dej DEN gör dig så jävla rädd för att förlora mej men om jag valt har jag valt totalt och varje tvivel du har skuggar över det självklara vulkaniska faktum att vi finns, just nu jag och du och inget annat gäller, inga missbrukarmodeller, ge hit, ge mig en sil av livet, rent vitt och lätt, låt mig hitta rätt

Ojsan det blev visst lite poetry om kärlek istället för om maktlöshet, som det var tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar