söndag 25 december 2011

Vänner

Ibland får man vad man behöver. Ibland inte.
Idag vaknade jag klockan sju, men lyckades somna om och vakna klockan nio.
Det var underbart skönt. Jag vaknade i en prinsess-säng som jag fått låna av en trevlig tjej som stuckit till New York över jul.. Sen följde en familjedag med pyssel, bildvisningar, trevliga små samtal och som kronan på verket en härlig eld. Jag känner mig oerhört tacksam över denna nya extrafamilj i min nuvarande hemmiljö utanför Uppsala. Här och nu.

Symboler är bra, som sagt. När man försöker tända en eld i virke som är halvruttet, blött, trist och i allmänt jävligt skick kan det verka omöjligt. Men det går. Man behöver skjuta till lite torra grenar, tändsubstans och syre. Ibland får man börja om. Men det vitigaste är att inte ge upp. Som idag.
Vi gav inte upp.

Jag ger inte upp.

Andra hälften av dagen blåser det upp till vild storm. Det är skönt. Jag reser till en italiensk vinprovning och får träffa nya människor som jag hört talas om ett tag. En trevlig kväll som avslutas med te och klappande av fina katter. Bra.

Idag har jag också sorterat en del papper och letat fram vissa handlingar som jag har känt att jag behöver få kontroll på. Det känns skönt. En dag med människor som blivit glada av min närvaro. Och jag av deras.

Det är som det ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar