måndag 19 december 2011

Sova 23.00

Min terapeut har gjort en krishanteringsagenda för mig. Det handlar bland annat om att inte fippla med mat och sömn. Viktigt - viktigare än vad jag tror -  är att jag går och lägger mig klockan elva, vilket är om en kvart. Och upp klockan sju. Varje dag. Detta är mycket ovanligt för mig, som i perioder kan vara uppe hur sent som helst och jobba hur länge som helst och som ändå går upp hur tidigt som helst och knappt aldrig varvar ner.

Eftersom jag nu är på väldigt låg nivå psykiskt, behöver jag stärka mig genom att inte trötta ut mig och göra mig ännu mera känslig. Det låter rimligt, därför gör jag mitt bästa att följa detta. Alla tankar kring min relation har gjort mig sömnlös många nätter. De väcker mig ofta på morgonen. Jag är inte så trött på dagarna, men desto mera känslig och i obalans.

Jag ska skriva mera om min plan hos terapeuten när jag har lite mera tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar