fredag 30 december 2011

Halmgympa i nyårsmorgon

Sista dagen på året inleddes med att jag utförde ett uppdrag: flytta all halm från ena sidan av ladan till den andra. Det var ett litet träningspass som visade att jag behöver stärka upp mina ryggmuskler. Idag ska  mina sambos hämta hö till hästarna, och en av oss kom på att halmen nog isolerar ganska bra om den ligger staplad mot min sovrumsvägg (jag bor i hönshuset vägg i vägg).

Sedan fortsatte dagen med frukost, multivitamin och Molkosan. Molkosan verkar basiskt i kroppen, vilket kan vara bra om man har känt sig nedstämd länge. Depression och ångest gör kroppen sur, vilket balanseras upp av basisk mjölksyra. Läs mer om Molkosan på http://www.helhetsdoktorn.nu/molkosan.htm. Eller ännu bättre, läs boken "Den självläkande människan".



Det är roligare och känns meningsfullt att skriva om mitt liv och mina  på min blogg när innehållet och kontinuiteten inte blir ifrågasatt. När jag inte känner mig orolig för att någon ska bli irriterad på mig för det sätt jag gör saker på, vad jag gör, hur jag gör det och på vilket sätt jag gör det. Tycka att jag gör saker fel, enligt en dålig plan eller bara gör för mycket saker.


Dåliga beteenden går ofta hand i hand, och det kanske är så att kritiken som riktats mot mig under det sista året fått mig att stressa upp mig och göra saker mer ogenomtänkt än vanligt. Nu känner jag att jag kan glädjas över saker jag gör, och om jag glömmer att ta mina omega3 tabletter en dag så behöver jag inte känna att jag aldrig kan genomföra något med regelbundenhet. Jag kan istället tycka att det är bra att jag kom ihåg att ta tabletterna alla de andra dagarna! :-)

Nyårsafton kommer jag att fira i hemmets lugna vrå. På dagen kommer mina vänner från Nyköping övere en sväng, sen ska jag till Skogstibble på en kopp the och ikväll blir det trerätters och sen ett par öl i badtunnan under månen med ett  litet gäng naturmänniskor. Det kommer att bli en avslutning värdig det här stressiga året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar