onsdag 21 december 2011

Framåt, uppåt, utåt.

Dags att vidga fokus. Och göra den här bloggen till vad den var menad till från början: en sida om min renovering av mig själv och mitt hus.  För du är det jävlar i havet slut på nedbrytningen. Det har varit en sorglig och jobbig tid, men nu är den slut, och en ny tid börjar.

Idag har jag fått komplimanger för hur snabbt jag kommit framåt med bygget, som startade i juni i år.
Det var väldigt trevligt att få lite cred för min planering och mina val, eftersom det ibland känns som om jag inte kommer nånstans...
Jag började fundera över vad jag egentligen har gjort. På den här tiden har jag med hjälp av diverse olika trevliga människor:

rivit ut en helvetes massa gammal maskäten skit
läktat om taket
lagt nytt tegel
bytt fasaden
bytt alla fönster
renat brunnen
dragit om vattnet
rensat hela grunden 
lagt ner avlopp och trekammarbrunn
gjort parkeringsplats
byggt en vedbod
keramikdragit och renoverat skorstenen
gjutit bottenplatta för tillbyggnad
byggt upp hela tillbyggnaden, ytskiktat väggar och tak
lagt golv

Jag känner mig faktiskt nöjd så långt. Det kommer att bli ett vackert hus.

Jag har också försiktigt börjat gripa tag  i mina filmprojekt. Nya jobb börjar ramla in.
Jag håller också på att ägna en del tid åt mina nya träningskompisar.
Människor omkring mig bjuder in mig till gemenskap och nya möjligheter.
Idag har jag bokat en resa som verkligen kommer att bli en utmaning.


Och Livet går långsamt vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar