onsdag 3 oktober 2012

Rensar ut i prylhögen

Saker är inte så kul när man inte har ett eget hem. De blir mest ett hinder. Jobbiga att förvara, och i vissa stunder sorgligt att inte kunna sätta upp dem någonstans. Inte minst blir man medveten om hur mycket prylar man har! Som den här lilla soffa till exempel, som är en jättegullig utdragssäng. Idag har jag haft en sorteringsdag och kastat en massa saker och lagt ut andra på Blocket.

Jag önskar mig ett hem. Jag har längtat efter det länge, men av olika anledningar har jag flyttat runt och runt och runt, rätt slitsamt men man blir ju stark av det. Nu kommer jag ju inte att få ett ordenligt hem på ett tag, eftersom jag ska plugga, men det är jag ju inställd på. Men jag ska börja kalla på mitt riktiga hem redan nu.

Saker och ting har skett i mig under lång tid, utan att jag riktigt har varit medveten om det. Det har skett ett skifte från att vilja rikta mig utåt, mot världen, mot utmaningar och spännande människor, till att mera rikta fokus mot det inre och det nära. Familj börjar bli viktigt. Förankring. Stabilitet och lugn. Även om jag, men min tokstörda personlighet inte kanske riktigt kommer att sätta mig ner i tevesoffan och käka köttbullar utan hitta andra saker att lära mig, men på på ett närmre plan. Inte nödvändigtvis på andra sidan jorden.

De här prylarna åker också ut.

Nu ska jag dra till träningen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar