tisdag 23 oktober 2012

Eventjobb i Solna

Det har varit en kul dag idag! Jag har fått spana in en ny kamera och jobbfilma  med en gammal kollega som är stolt och nybliven far. Efter vi var klara vid halv sju väntade min omtänksamma kollektivtjej Anne Lie på mig med en god kycklingmiddag som kavlade in under min träningsdiet - nästan. Det var bara 100 g potatis som fattades. Vad gör 100 g potatis med en 38-årig kvinnokropp? GI gurusarna bannlyser ju potatis. Vad gör man om man inte orkar vara vaken fram till kesellan och bären? Krångligt när man inte hinner äta allt, och så är det en diet? Vad händer då, kan man fundera på. En fin människa påstår sig i alla fall ha köpt morötter åt mig idag! Det gjorde mig glad. Jag kan inte kolla om det verkligen är sant, men ibland är man väl bara tvungen att liksom tro folk på deras ord.

Fast man ibland blir gruvligt besviken.
Men hur blir livet om man inte vågar tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar