lördag 27 oktober 2012

Nya kunskaper

Under några dagar har jag nu varit med och lärt mig lite saker som man måste kunna när man jobbar på en gård. Tyvärr missade jag grisvaccineringen :-) Men vi byggde nya hagar till de små liven och flyttade på storgalten med en djurtransport som ser ut som en stor cirkusvagn! Det blir mera framöver. Framåt kvällen lärde jag mig dyrka upp dörrar när jag fick bryta mig in i mitt eget hus för att hämta tre barstolar, och sen när jag skulle åka därifrån med stolarna så hade jag haft helljuset på på bilen och motorn av, såklart startade den inte :-)

Men jag stoppade snabbt första bästa bil, som visade sig vara en polisbil. De fick inte hjälpa mig på grund av all elektronik och specialutrustning, men de kallade på hjälp, och snart stod det tre polisbilar med saftblandare på taket omkring mig! Tur att de som bor i mitt hus inte var hemma... jag fick i alla fall hjälp att komma ifrån brottsplatsen. Under tiden började det snöa - årets första snö!

Jag åkte till en varm bastu och låg naken på rygg och såg ut på snövirvlarna. Kände mig lugn och på nåt sätt på rätt plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar