fredag 19 oktober 2012

Om HEM

Vad ni ser här är mitt hem.
Det är ett litet hönshus på 11,5 m2, som här fungerade som torkskåp åt de sista panellocken som jag nu målat inför vintern. Går  ju inte så bra att måla ute nu, det GÅR men är inte optimalt. Nu är locken torra och satta på plats. Med sågen på golvet har jag byggt upp nästan hela mitt hus, det hus som var en av orsakerna till den här bloggen. Sågen inköptes på en annons på Blocket, nära ett av mina gamla hem i Luthagen, Uppsala.

Hemmet är ganska enkelt, en del av en liten hästgård där jag delar toalett och kök med Anne Lie, husets supersköna ägarinna. Inne i det stora huset bor också studenten Sofia och hennes Grand Danois.

Jag har räknat ut att jag har flyttat 11 gånger på tio år. Inte undra på att jag är bra på att bära saker.
Det finns flera saker som jag längtar efter. En av de främsta sakerna är ett hem som inte är temporärt. En plats som jag kan kalla min, där jag bor och ska bo ett bra tag. Dit jag kan ta de saker som jag är fäst vid och som jag gärna skulle ha omkring mig, men som nu står i diverse förråd och baracker. Nu sover jag i en isärplockad våningssäng och har bara teknikprylar i lådor i mitt rum. Lite nördigt, skulle man kunna säga. Lite udda. Jag har flyttat alla mina möbler till en friggebod som jag äger lite längre bort, eftersom jag söker tillfällig bostad i Stockholm. En känsla av utspriddhet...

Jag känner mig faktiskt förvånansvärt hel i mig själv, men detta med ett konstant hem är något som kommer att ge mitt liv en kvalité som jag länge velat ha.

Det kommer.  Jag kallar på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar