söndag 21 oktober 2012

Fire walk with me

Dagen börjar med en joggingtur efter mitt lilla schema. Jag har aldrig varit nån begåvning på joggning eller löpning, vissa skrattar bara när de ser mig springa och påstår att jag ser ut som en giraff. Nu råkar ju faktiskt giraff vara ett av mina favoritdjur, näst efter drakar och tigrar. Så jag håller god min och övar envist på efter min tabell. Jag har just avslutat träningsvecka sex och i morgon börjar vecka sju av tolv! Sen blir det så småningom dags för något vinterlopp.

Jag drömmer om en crossfitvecka på Mallorca i vinter. Men för att palla det tempo jag vill hålla där, krävs det lite förträning på hemmaplan först. Så bara ut och driv på i regn och rusk! Sen har min valkyria till vän Pernilla och jag i ett svagt ögonblick lovat varandra att vara med på Sten till Sten nästa år. Så nu måste jag lära mig att crawla också!

Att tända en eld och se in i den är läkande. Lugnande. Ger mig kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar