lördag 24 september 2011

Norge och framtiden

Jag jobbar 3 1/2 dygn i månaden i Norge. Avsikten med det är att hålla ekonomin flytande och få mycket tid över till annat som jag vill göra. Men just nu består detta "annat" mest av mitt renoveringsobjekt till hus, och det känns frustrerande. Det är så ju mycket annat som egentligen är viktigare i livet.

Jag har fått i uppgift att definiera just det. Vad som egentligen är viktigt för mig i livet. Och hur jag hanterar det just nu. En oerhört svår uppgift, indelad i punkterna:

parrelation
familjerelation
vänskapsrelationer/sociala förhållanden
arbete
utbildning
fritid
inre utveckling
hälsa/fysik
samhällsengagemang



Detta känns skitsvårt just nu. Så stora frågor. Jag försöker ta en liten bit i taget, några djupa funderingar, varje dag. Återkommer med vad jag kommer fram till...


Åter till huset.
Min tanke var tills nyligen att jobba på med fasaden och få den klar, för att sen kunna stänga huset över vintern. Flytta någon annanstans. Kanske åka dit en eller två dagar i veckan och jobba på bestämda tider. Men nu har det dykt upp en snickare som gärna vill hyra huset från januari med sin familj, och snickra på det och göra klart det mot avdrag på hyran. Det låter som en bra idé. Det ger mig tid att göra annat, plus en liten inkomst från huset och inte bara utgifter. Idag bestämde vi att han kan flytta in 1 januari.

Vart jag själv ska ta vägen har jag inte riktigt bestämt. Kanske flyttar jag till en gård i närheten. Jag väntar också på besked från Herrgården bredvid om jag kan få hyra deras gästlägenhet som för tillfället står tom.

Har nu beställt takplåten, som är klar lagom till när jag är tillbaka från Rom. Vattnet är flyttat, draget framför huset till den nybyggda delen och jorden är tillbaka på sin plats. I morgon, söndag kommer mina snälla grannar och sätter upp fasadbrädor och spikar på panellock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar