måndag 26 september 2011

I en parrelation

Vill jag kunna känna mig både stark och svag. Jag vill kunna både trösta och stötta, och bli omhändertagen eller stundtals guidas fram. Jag vill kunna prata på samma nivå, jag vill utvecklas och förstå hur saker fungerar tillsammans - både med ting inom oss och med helt andra saker utom oss. Jag vill dela upplevelser och planera en framtid med dig, där vi båda känner att vi vågar lita på att det som vi planerar faktiskt kommer att hända, att vi kommer att finnas där för varandra. Jag vill kunna skratta ofta och mycket både ensam och tillsammans!

Jag vill kunna vara den som du kan sjunka ner hos, slappna av och vila med. Jag vill vara den enda som smeker dig över håret, som drar fingret längs linningen på din indiska skjorta, som står bredvid dig framför spegeln med tandborsten. Jag vill dela min nakenhet och sorg med dig. Jag vill se och respektera dina önskningar och behov och sätta dem på samma nivå som mina egna. Jag vill känna en längtan efter att dela och en villighet till att hitta kompromisser.

Jag vill att du ska kunna känna av och  lita på att det är du och ingen annan som har en särplats i mitt liv och hjärta, att du är den som kommer först när det handlar om lojalitet och stöd på olika plan. Jag vill vara tydlig mot dig med vad jag vill och vad jag inte tycker om. Jag vill kunna vara mig själv med dig. Jag vill vara en källa för inspiration för dig, jag vill beröra dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar