fredag 2 september 2011

Listan som förmörkar livet

Allt praktiskt som ska göras har legat som en kladdig, odefinierbar massa i mitt huvud. Lämna in bilen och laga plåtskadan, ordna upp i mitt försäkringsärende, skicka räkningar till hyresgäster, fakturera avverkade jobb, få översikt över ekonomin, sälja amazonen, ställa av mc:n i Göteborg, fixa en riktig hemsida... Och utöver detta, alla praktiska moment med huset, nya beslut, nya problem att lösa. Jag har inte haft ork till allt utan lagt saker på hög i hjärnan, och där surrar den och gör mig ständigt otillfredsställd och oförmögen att koppla av. Det är för jävligt. Det enda raka måste vara att metodiskt börja avverka punkt för punkt och inte lägga till nya innan jag tänkt efter mkt noga. För allt det där är ju oviktiga saker som inte har med känsloliv och lycka att göra på annat sätt än att de förstör bådadera när de blockerar mitt sinne och försätter mig i oro och stress som gör att jag inte kan varken tänka eller känna på ett bra sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar