måndag 20 februari 2012

Händelser runt en stad

Klockan är elva på kvällen och jag är helt färdig. Två späckade dagar denna helgen som var, med en massa jobb, och nu är det dags att sova efter en måndag full av känslor och intryck. Jag hade en väldigt lugn och fin morgon tillsammans med en person som är viktig för mig. Halv tio stod jag i stallet redo för äventyr med min nya vän på landet. Vi hade en underbar ridtur i gnistrande snö och sol, och sen blev det samtal hos min terapeut. Jag har i uppgift att arbeta med de minnen från skoltiden som min träning rivit upp. Och att gå igenom känsloschemat jag fått och applicera det på starka känslor som kommer i min väg. Jag ska också avgränsa tankar om framtid och val till två timmar varannan dag, istället för att hela tiden distraheras av dessa frågor, som tar fokus från mitt arbete med mig själv. Jag har lovat mig att ge mig full satsning fram till sommaren att reparera de viktigaste delarna av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar