måndag 13 februari 2012

Att reda ut vilket som hör till vad

Ju mer jag övar på att känna mina känslor, desto tydligare blir dom. När jag går igenom trådar med min terapeut, känner jag ganska tydligt nu vad som stämmer och inte. Vi gick igenom en händelse i min ungdom idag, och med hjälp av lite olika övningar och metoder att relatera, kom jag fram till att den faktiskt inte påverkar mitt liv speciellt mycket. Däremot finns det som jag trodde, en massa blockeringar som sitter kvar från jag var liten, när jag enligt mig själv var stor, ful, dålig, fel och klumpig. Blockeringar som påverkar mitt agerande och mitt medvetande idag. Rent kroppsligt har jag ingen självtillit! När det gäller att röra min kropp och glädjas åt rörelsen, leva den. Det är jobbigt. Jag letar efter nycklar.

Idag har jag haft en omskakande kväll med en vän.
Jag är dessutom utan bil tills i morgon eftermiddag. Då ska jag åka på en utflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar