måndag 6 februari 2012

Att säga nej

Dags för övning i konsten att säga nej. Livet är snällt och kastar över mig erbjudanden av vitt skilda slag. Jag övar på att tacka nej till dem. Nej till USA. Nej till Uruguay (ett litet tag till) Nej till killar. Nej till socker. Nej till mera jobb i Norge nu. Jag tänker noga efter när jag ska tacka ja. Nåja, inte precis hela tiden, nån gång måste spontanitet få styra, annars blir jag ju galen. Jag tackar NEJ till större förändringar i schemat. Fast vissa kan ju inte jag styra över.

JA till att göra en musikvideo till en grym sångerska! Ja till mig själv. Ja till min kärlek till en tvekande man. Det är skönt att tillåta mig att känna det jag känner, även om känslorna kanske inte kommer att leda till något. Bara att ha dem är en gåva. Det har jag tänkt mycket på idag.

Nu Göteborg i ett par dagar och möten med några olika filmare som vill visa mig saker. En maskinist som vill visa mig en båt. En sångerska som ska visa vem hon är. En socialtant som ska lära mig något. Min ena capoeiragrupp som kommer att ge mig gemenskap. JA till att ta emot. JA till att dela och ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar