fredag 3 februari 2012

Ensam på jobb

Dags för de 3 1/12 dygn i månaden som jag jobbar på kollektivboende i Norge. Jag ligger här i min säng med flera lager kläder på mig, tjocka strumpor som kliar. Den del av huset som jag bor i är gammal, jag kan knappt stå rak med mina 174 cm. Väggarna verkar vara gjorda av glesa plank med några hopsjunkna sågspånsfack emellan. Det blåser in genom fönstren och trots att jag eldat hela dagen så blir det omedelbart kallt när jag slutar lägga på ved. Det är alltså som på den gamla goda tiden. Nästippen ovanför täcket.

Jag har bytt pass med en kollega och plötsligt inser jag att han alltid är helt ensam på sin helg här. Nu är det alltså bara jag och min klient. Åh, vad underbart, vilken vila. Vilken gåva till mig som bott hemma hos olika människor i en vecka! Än så länge går resandet bra och jag stressar inte. Det är bara de långa etapperna som sliter - fram och åter Norge - Uppsala. Just nu befinner jag mig i planeringen där den lilla röda stjärnan är.

                                                                                                 *
Uppsala - Dalarna - Göteborg - Orust - Göteborg - Orust - Norge - Orust - Göteborg - Norge - Uppsala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar