fredag 28 oktober 2011

Dagar på en och samma plats

Jag är och hälsar på min mor och det går ovanligt bra. De få konflikter vi har haft har vi kunnat lösa utan större åthävor och vi har båda varit bra på att visa känslor. Idag har moster varit här med oss och vi har haft så mysigt och trevligt. Jag älskar närheten till havet, den är läkande och fyller mig med lugn. Vågorna är som balsam, vinden som rycker och sliter i kläderna är en gammal vän. Ikväll har vi tittat på massor av kort och jag önskar mig verkligen en fotoalbum ur mitt liv. Herregud vilka bilder, vilka frisyrer och framför allt vilka kläder man har haft!

Jag har försökt koncentrera mig på det här nuet och vara i det, eftersom jag behöver det. Jag behöver bra dagar med min mor, jag behöver känna att jag finns för henne nån gång och inte bara är på andra platser. På onsdag ska hon opereras och det är en ganska stor operation. Kanske blir hon starkare av glädjen hon har känt kring mitt besök och klarar eventuella motgångar bättre.

De allra flesta människor gör så gott de kan och förmår. Man kan inte kräva mer än det. Alla bär omkring på sina smärtor och sår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar