tisdag 1 januari 2013

Den första dagen, den är aldrig störst?

Första dagen på året har varit en mycket lågmäld dag.
Så lågmäld att den månne vara en liten symbol för ett lugnt, kommande år?

Nyårsafton spenderades hemma på Fallet, Resta med några goda vänner och nya bekantskaper.
Sista dagen med min underbara sambo Anne Lie blev en lång och skön nyårsdag tillsammans när vi lirade loss och hade riktigt kul: kontokortsdrama och legitimationsbestraffning på systemet, skojraggade på Maxi, sladdade nästan av vägen och lagade till sist världens godaste sallad. Till sist kom vännerna, det blev en lång eldarnatt med många sanningar som avslutades med ett härligt utomhusbad som sakta värmde upp min frusna kropp. Tur är väl det, när ingen annan gör det :-)

I morgon ska jag operera bort cellförändringar. Efter det kan jag liksom skruva upp volymen igen, den som jag och hela kroppen ställt ner nu i ett par veckors tid sen jag fick beskedet. Akademiska, here I come.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar