söndag 13 januari 2013

F L O W

Som att sitta på tåget.
Jag känner att världen öppnas framför mig, från den lugna vrå ute på landet där jag suttit i en kuvös och snickrat och renoverat och byggt nya rum på rehab från mig själv, till en ny plats där det flödar nya saker.

Men det riktigt coola är att jag känner att flödet inte kommer utifrån och strömmar in i mig, utan tvärtom. Det är som om jag strålar ut min kreativitet och kraft och all glädje över att känna den, ut till de sammanhang som omger mig.

Det är väldigt kul och meningsfullt att ha ett nytt jobb, och att få arbeta tillsammans med människor som bryr sig lika mycket om temat för projektet som jag. När jag satt och funderade över vad jag är bra på och sökte efter något produktionsbolag i Stockholm som kombinerade nåt slags byggkoncept och dokumentärt meningsfullt historieberättande, googlade  jag en pressrelease om Nybyggarna. Vilken fantastisk och fin idé! Men produktionen var redan inspelad. Ah, vad synd, vilket drömprojekt!
Men det blev ett otroligt bra program och nu är det dags att producera nästa säsong och jag är med och gör det. Ett nytt och meningsfullt äventyr!

Det är för övrigt också väldigt skönt att ha en vacker och central lägenhet i Stockholm, som är bara min. Det här kommer att bli ett fint och lärorikt år!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar