onsdag 22 augusti 2012

Tala det är så tyst

eller tvärtom. Var tyst för jag blir döv.
Idag har jag haft två långa samtal på Skype.
De var väldigt bra båda två och fick mig att kunna se vilka behov hos mig som ligger främst just nu i livet. Lugn och harmoni. Det gjorde det tydligt för mig varför det känns tufft att flytta till Stockholm nu. Det främsta skälen till att jag flyttar dit är kreativitet, ny input (jobb) och nytt kontaktnät i min gamla bransch, filmen. det vill säga, jag flyttar inte mot mitt främsta behov.

Då blir det väldigt viktigt plötsligt att skapa en medvetenhet kring hur jag ska kunna behålla och förvalta lugnet och ron som har varit lätt här ute på landet: bland naturen, hästarna, vännerna, pysslandet.

Jag har lätt för att se på faktorer utifrån som det som är av betydelse. De fysiska tingen omkring, händelser utanför mig. Men när jag tänker att lugnet som finns i mig inte kommer ur natur, hästar och blommor, utan ur djupet av mig själv, känns det som om det stämmer. All denna magnetism som jag utövar på min värld är ju trevlig och resulterar i många spännande saker, men är det inte litegrann en flykt från att stanna upp och vara på en plats?

Jag längtar faktiskt efter faktorer i livet som ger ro. Ett ordnat hem, kontinuitet, lite mer rutin.
Därför har jag bestämt mig för att göra en koll på mig själv och skriva ner varje kväll vad som skapat lugn i mig under dagen, och vad som skapat oro. Över tid tror jag att jag kommer att kunna se ett mönster som inte ens jag kan prata mig ur.

Tack, vänner för rösterna. Nu ska jag läsa in talbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar