söndag 19 augusti 2012

Inställningen till det hela

I relation till olika människor blir olika sidor hos mig själv synliga, eller kanske ska jag säga, tydligare.
Vad innebär det för mig att vara levande? Att leva fullt ut?
Jag noterar att jag ofta söker mig till impulser utifrån. Prova nya saker. Lära mig nytt. Resa. Utmana mig själv. Är denna resa utåt en flykt från resan inåt? Att skapa så mycket kontakt och interaktion med yttervärlden att de inre värdena, impulserna, flödet där inne begravs? Inte se skogen för alla träd?

Kanske är det lite så mitt liv har fungerat. Utbildningen jag går just nu, lär mig att stanna upp och titta på vad som finns just nu, inuti mig. Vilka känslor och stämningar rör sig i mig? Vad har jag för längtan och behov? Att skapa rutiner för att med regelbundenhet hålla mig medveten om mitt inre, skapar en långsiktig klarsynthet som är bra för mig.

Rutiner är en svag sida hos mig som behöver tränas upp.
Jag tänkte mig att börja med nya träningsrutiner nu, och i samband med dem lägga in morgonmeditiation.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar