fredag 17 augusti 2012

Non violent communication

Idag har jag börjat min studie av Marshall Roseberg och hans teknik/förhållningssätt NVC, non violent communication. Marshall anser att vi lär oss från att vi är små att använda en kommunikation som på ett subtilt sätt är full av krav, hot, jämförelser, hot om straff samt bra- och dåligttänk.

Det känns bra att gå in i det. Precis som att jag nu behöver växla över min träning till annat än renoveringsjobb och capoeira. Capoeiran blir inte så effektiv för mig som ren träning, i och med att jag måste tänka så mycket hela tiden så att det går rätt långsamt. Men hela min poäng med capoeiran var ju inte träning mest, utan att väcka upp min kropp. Det fortsätter jag med.
Vårt fina gym i Örsa! Och billigt är det också, förutom att det är så brutalt coolt med alla gamla välbevarade maskiner och rekvisita sen 50-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar