söndag 8 april 2012

Påsk i otroligt skön stillhet

Den här påsken har varit en retreat! Ensam i en liten stuga i norska skogarna, jag och min lilla deltidsfamilj XX, 23 år. Vi har gått och åkt bil och varit hemma på gården och tagit det lugnt, planterat blommor, matat getter och suttit i solen. På kvällarna har jag styrt upp hela deklarationen för mitt norska företag, och nästan hela deklarationen för mitt svenska (som i år blir minsta antalet pärmar någonsin i företagets historia). Dessutom har jag städat bort 789 filer ur datorns download mapp, rensat och sorterat mina favoritsidor i ämnesmappar, tittat på TED-speaches, lyssnat på talbok, bakat kaka, sovit, hämtat ett bord i Oslo, köpt jord och fröer, planterat gurka, lutktärt, tomat och annat smått å gott!

Jag älskar när det gror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar