måndag 2 april 2012

Det går framåt!

Timmarna hos min terapeut ger resultat. Känner mig mera i balans än på länge, mera reflekterande, inte lika omedelbar som jag brukar. Funderar över ordet beräknande. Är det något fult? Jag tycker att det är det alla människor verkar hålla på med en stor del av tiden: de räknar ut, beräknar, vad som kan hända om de gör så eller så, om de säger det eller det, om de avvaktar eller inte, vad det ger för fördelar och nackdelar... Det verkar väldigt krångligt, och i mitt förra liv skulle jag nog kallat det trist. Men kanske känner människor sig tryggare om de först tänker igenom precis allt de gör. Fast knäppt nog så är det väl det som också hindrar folk från att leva spontana, dynamiska och levande liv. Kan man hitta ett mellanting?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar