tisdag 13 mars 2012

Tillbaka till Gå!

En bilfärd som heter duga.
Först två och en halv timme till Hurdal, sen två timmar till Hölen och som topping, sex timmar till Fallet! Fy Satan. Men nu har jag första hjälpen och snart självförsvaret.
Nu är jag äntligen hemma på gården. Lillen har rullat ihop sig i mitt knä och jag kan nästan inte gå ut och lägga mig i min säng i gäststugan när han är så här kelsjuk och mysig. Rottweilers har nåt speciellt, Anneli har rätt.

En veckas bortavaro i en annan del av världen.
Samma värld finns kvar här.
Det är rastlöshet i kombination med lugn, trivsel i kombination med en ödslighet.

Det blev en bra Norgeperiod med många roliga händelser. Getterna har fått ett nytt, fult och roligt staket. Elin ska odla blå potatis från genbanken på Svalbard. Knut skällde ut mig. Jag fick en ny mössa och kanske en ny vän. Och ett nytt jobb. Och en semesterplan. Bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar