onsdag 24 augusti 2011

Utom kontroll

Just denna natt har jag mindre kontroll än någonsin över mitt liv. Befinner mig på en ny, spöklik arbetsplats i Norge. Sömnlös i en knarrande säng. Regnet vräker ner. Jag är här för att jobba intensivt några dygn i månaden för att kunna ha mycket ledig tid resten av tiden. Men just nu renoverar jag mest på den där lediga tiden, så den är inte så ledig.

Tänk om regnet vräker ner hemma på bygget också? HUR kan man lämna sitt bygge dagen innan man ska byta ut alla fönster i huset till fönster som man lite spontant inköpt på Blocket? Kommer de alls att passa in? Hur är det möjligt att bara chansa så vilt? Ut med de gamla vackra. In med ekonomiska treglas. Äkta genomgående spröjs mot falsk. Jag vrider mig svettig i sänglinnet av blotta tanken. Idioti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar