måndag 24 december 2012

Tusen juleljus

Det händer grejer.
Jag antar att det är bra för mig, men jag är inte helt säker.
Såklart. För när är man det?
Jo, vad jag faktiskt känner mig säker på är att jag inte vill ha mera drama i mitt liv på ett bra tag.
Sorg är väl oundvikligt, och svek kommer jag säkert få utstå, men det är dags att strategiskt undvika saker som gör mig upprörd, förbannad och ledsen just nu. En skyddad period helt enkelt. Omsluten av mig själv, ingen kommer innanför pansaret. Men det går bra att stå utanför och se på.

Den här månaden har varit tuff, utmanat mig och visat mig vad jag inte vill ha.
Den har också visat att jag inte är klar med vissa saker.
Det har varit bra.

Jag uppskattar verkligen när människor är ärliga, även fast det gör ont ibland.
Men jag uppskattar ännu mera när jag själv är ärlig och vågar säga vad jag tycker.
Även om det gör ont.
Så ge mig sanningen och ingenting annat!

I morgon, tidigt, i mörker och regn beger jag mig från Göteborg och norrut mot Drammen.
Några dagars jobb som vanligt under jul. Ska använda mina lediga timmar där till att cykla spinning och att måla upp strukturen för januari, tydligt och klart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar