onsdag 19 juni 2013

Tillbaka till grå

Sverige. Trygg-grått. Gott. Lite smått men ändå stort, tålamod, mycket ord och midsommarmat på bord, snart. Mitt land, min kultur och mina släktband, mina få kära klenoder, min irriterade broder som är trött på myndigheter, beslut som tar evigheter, för många brännmaneter och illa mönsterpassade tapeter.

Men det fina i sången är tillhörighet - hur köper man det, det kan inte fås i paket, man föds in i det, förtjänar det eller bara lever det, i kärlek, vad vore livet utan närhet?

Alla färgerna som blandas tillsammans blir grått, borde fattat det tidigare men nu har jag förstått. Grått är inte trist, det är innehållet i den tid som är vår frist.



2 kommentarer:

  1. Hej hej,
    Råkade hitta till din blogg. Många finurliga tankegångar tycker jag. Intressanta att läsa.

    SvaraRadera
  2. Hej Jonas, tack! Det är ju ingen offentlig blogg egentligen, men den har blivit mer och mer offentlig och läst eftervart! Tack för din närvaro :-)

    Helena

    SvaraRadera