söndag 5 maj 2013

Syskonskap och att leva i nuet.

Trots att jag borde tänka på framtida planering: var ska jag bo, leva, verka... finns det andra skäl att inte vara någon annanstans än just här och nu. Jag njuter verkligen av mitt boende mitt i Stockholm, nu när våren kommer och hela staden öppnas upp. Jag älskar mitt jobb. Jag umgås med mina vänner, vi kan bara mötas upp någonstans och äta en improviserad middag, gå en promenad eller upptäcka något nytt, hjälpa varandra med något eller beundra någons nymålade vardagsrum. Jag ser fram emot att upptäcka små gallerier, gå i nya gränder, ta ett glas vin i solen. Jag är frisk, jag är glad och förväntansfull inför vad varje dag ska föra med sig.

I kväll har jag dock suttit på jobbet i ett skypesamtal med mina bröder. Fantastiskt nog kan vi prata om det mesta. Vi bråkar inte ens. Vi lär känna varandra på nytt, efter lång tid i olika städer. Nu ska vi utveckla ett sommarställe till något som förhoppningsvis kommer att förena  vår familj på lång sikt. Jag gläder mig så åt det! Jag längtar efter min familj. I dubbel bemärkelse, eftersom jag självklart också längtar efter en högst privat liten familj.

Jag är nu inne på min sista karta av små vita piller som man äter tre veckor av fyra.
Efter den här kartan blir det inga mera piller...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar