fredag 3 maj 2013

Norge är vackert

Nu var det två månader sen jag var här. Skönt att få hänga i Stockholm och leva storstadsliv, relativt ostörd av resor. Jobbet är så intensivt och givande och roligt att jag knappt hinner med nåt annat.
Älskar att ha kollegor.

Förutom då att fundera kring barn och pappor, vilket jag gör ganska intensivt just nu. Har precis hittat sajten villhabarn.se
med en massa folk som vill ha barn. Sådana som jag antagligen - egoäventyrare som har varit upptagna med att förverkliga sina drömmar. Drömmar som egentligen aldrig har nåt slut. Man kan ju resa omkring i evighet och göra succé på olika företag, utveckla produkter och modeller och koncept tills hjärnan är helt sönderstressad eller att man börjar missbruka nåt av bara farten - sex, droger, pengar, bekräftelse, mat you name it.

Jag har inte skrivit på ett tag men nu är jag inspirerad igen. Ord är viktigt. Att skruva in mig i dem, luta mig mot dem, få klarhet genom att skriva ned dem.

Just nu längtar jag efter stillhet och närhet i en stark kombo. Som en drink av livets goda.

I kväll har jag lagat middag till kollektivet i skogen. Blev som alltid en god stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar