måndag 2 maj 2016

Vårens projekt!

 Det är uppenbart att  jag fortfarande håller på med att försöka förstå hur jag ska hantera den maffiga godispåsen livet. 
Att förhålla sig till möjligheter, äventyr och människor och vara tvungen att välja bort en del är min stora livsutmaning. 

Den här våren ska jag lägga min tid på att fortsätta bygga på min ekologiskt byggda sekelskiftesvilla. 
Jag ska tillsammans med min mästare i finsnickeri bygga ytterbågar till mina 1800-talsfönster i det mysiga snickeriet utanför Ljungskile. Jag ska lära mig nya saker om ekologiskt byggande och byggnadsvård, kapa tegelsten och lägga stenen i kalkbruk, sätta klinker, mura stödmurar, återfylla, skapa en trädgård, sätta fasad och skapa den vackraste snickarglädje. 

Samtidigt tänker jag en massa om livet.  Livet och husbyggnation är ganska lika i sina processer på så sätt att allt hänger ihop i en komplex massa. Man kan inte återfylla förrän man vet hur vattenslangarna ska gå, man kan inte mura förrän alla skarvar är klara, man kan inte sätta panel förrän elen är dragen, man kan inte dra elen förrän man vet var överskåpet i badrummet ska sitta. 

Som livet. Som kroppen. Som husen. 
Skapa lev, andas och älska det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar